Terug naar Nieuws
03 juni 2022
Eerste editie GroentenFruit Huis Congres groot succes

Donderdag 2 juni jl. werd het eerste GroentenFruit Huis congres georganiseerd in Kamerik. Een dag die gevuld was met vele workshops om meer kennis en inspiratie op te doen, maar ook om vakgenoten te ontmoeten. De dag werd afgetrapt met een energieke keynote van Marc van Eck. Hij nam de aanwezige gasten mee in wat het belang is van een sterk merk met aansprekende voorbeelden die voor iedereen heel herkenbaar waren. Daarbij gaf hij aan dat merken niet alleen van belang zijn in B2C maar ook zeker voor B2B. In de daaropvolgende strategische sessie met directieleden en marketeers ging hij nog dieper op deze materie in waarbij interessante discussies ontstonden hoe we dit voor onze eigen sector zouden kunnen toepassen.

Eerste editie GroentenFruit Huis Congres groot succes

Voor alle thema's van GroentenFruit Huis waren diverse workshops georganiseerd waar veel belangstelling voor was. Zo kon men met elkaar aan de slag met de SDG's, kon men meer te weten komen over Food Compass en aan de slag met een taalvriendelijke werkvloer. Maar ook blockchain, hortifootprint, productaansprakelijkheid, voedselverspilling, nudging en duurzaam verpakken waren onderwerp van gesprek in de workshops. Tijdens de pauze was het mogelijk om een interessante presentatie van arts Koen Joosten van het Erasmus MC te volgen waarin hij meer vertelde over het belang van groenten en fruit voor onze gezondheid. Kortom genoeg onderwerpen om een mooie dag mee te vullen.

Alle aanwezigen waren lovend over het grote aanbod van workshops die zij konden volgen. Ook de prachtige locatie, buitenplaats Kameryck, en het mooie weer waren goed voor de ontspannen sfeer. Jacoline Hunink van Roveg: "Ik heb met veel plezier de workshops gevolgd. Dit is zeker voor herhaling vatbaar." Cinthia Laarhoven, programma manager GroentenFruit Huis: "Het is heel fijn om mensen, na twee jaar online, weer live te mogen ontmoeten. En om te horen welke onderwerpen er spelen binnen de bedrijven. Dat geeft ons als GroentenFruit Huis ook weer informatie waarmee wij de leden kunnen ondersteunen."

Branding, hoe vertellen we ons verhaal door spreker Marc van Eck

Aan de slag tijdens de workshop Verduurzamen op basis van de Sustainable Development Goals

Deelnemers onderweg naar de volgende workshop; gelukkig was het prachtig weer

'Boodschappen doen' voor de workshop de gezonde barbecue

Een dag met vele inhoudelijke workshops, zoals de keurmeester van de toekomst
Fotografie Rolf van Koppen

Lid worden?

Word lid via de onderstaande link
Klik hier om lid te wordenLid worden