Marktinformatie

Wat zijn de gevolgen van de hoge inflatie op het koopgedrag van de consument met betrekking tot groenten en fruit? In welke mate verschuiven de mondiale handelsstromen en wat is de rol van Nederland daarbij? Meer dan ooit is er behoefte aan marktinformatie. Een belangrijke taak van GroentenFruit Huis is kennis vergaren en overbrengen naar de leden. Met statistische informatie over groenten en fruit kunnen leden van GroentenFruit Huis hun marktpositie verbeteren. GroentenFruit Huis koopt marktinformatie bij diverse bureaus zoals GfK, Kantar, Circana, Foodstep, NielsenIQ, IGD en AMI. Deze informatie wordt geanalyseerd en verwerkt in het dashboard groenten en fruit. Het koppelen van data leidt tot betere inzichten. Met marktinformatie zijn beslissingen beter te onderbouwen en bent u een goede gesprekspartner voor de afnemer. Alle informatie vindt u op het ledendashboard van GroentenFruit Huis (alleen voor leden). Doe uw voordeel met de beschikbare informatie!

Factsheets GroentenFruit Huis

Groenten en fruit staan meer dan ooit in de spotlights. Hoeveel wordt er in Nederland geteeld en ingevoerd, wat is de rol van Nederland op de belangrijkste afzetmarkten en wat zijn actuele ontwikkelingen qua consumptie? Vanuit Nederlands perspectief stelt GroentenFruit Huis product factsheets samen waarbij wordt ingezoomd op de productie, handel en consumptie. Het gaat hierbij om een combinatie van producten van Nederlandse bodem en producten van overzee waar Nederland een prominente handelsrol in speelt.

Toppositie Nederlandse uien

Nederlandse uien zijn wereldwijd gewild. Zo worden ze verkocht in 130 landen. Wekelijks verzorgt GroentenFruit Huis een Nieuwsflash Uien met de meest recente exportcijfers.

Om de exportcijfers te vergelijken met voorgaande jaren is een overzicht beschikbaar startend vanaf week 1 in 2020 tot en met de meest recente week. Het gaat om uien van Nederlandse origine in kilogram naar land van bestemming.

Download het historie bestand op de Holland Onions website