GroentenFruit Huis

Ga voor Kleur Lab

Meer groenten en fruit eten vraagt om een gedragsverandering. Hoe kan de supermarkt consumenten een duwtje in de juiste richting geven en helpen bij een gedragsverandering? Het Ga voor Kleur Lab van het Nationaal Actieplan Groenten en Fruit (NAGF) onderzocht het met nudging in een Dirksupermarkt in Den Haag. Alle resultaten van het experiment en de Nederlands-, Engels- en Duitstalige samenvatting kunt u vinden op de website van het NAGF.

Het NAGF heeft dit onderzoek in samenwerking met de Business Council Voeding & Gezondheid van GroentenFruit Huis opgezet.


Tijdens het Ga voor Kleur-Lab is gebruik gemaakt van 'nudges'. Door middel van nudges wordt onbewust gedrag bewust beïnvloed. De consument wordt 'verleid' om (meer) groenten en fruit te kopen.

Persberichten

Onderzoek toont aan: nudging in de supermarkt stimuleert de verkoop van groenten en fruit

Research demonstrates: nudging at the supermarket stimulates fruit and vegetable sales

Studie zeigt: Nudging in Supermarkt stimuliert den Verkauf von Obst und Gemüse

Meer informatie

Kijk voor meer informatie op www.nagf.nl.