GroentenFruit Huis

Samen invulling geven aan UN International Year of Fruit and Vegetables

Geplaatst op 19 maart 2021

De Verenigde Naties hebben 2021 uitgeroepen tot Internationaal Jaar voor Groenten en Fruit. De VN heeft alle Lidstaten gevraagd extra aandacht te geven aan groenten en fruit om duurzaam eten, gezonde voeding en het verminderen van voedselverspilling te bevorderen.

Vanuit GroentenFruit Huis en NAGF hebben we samen met communicatiebureau Food Cabinet en diverse maatschappelijke partijen en bedrijven nagedacht over de invulling voor Nederland. Daaruit is een mooi plan gerold dat start op 7 april (World Health Day) en eindigt op 16 oktober  (World Food Day). 

De campagne is voor vrijwel heel Nederland relevant (meer dan 95% eet onvoldoende groente en fruit), maar in overleg met alle landelijke partners is ervoor gekozen daarbinnen te kiezen voor jonge gezinnen met kinderen tot 12 jaar als primaire doelgroep (+/- 5.2 miljoen personen in NL). Regionaal/lokaal kunnen die accenten verschillen.Secundaire doelgroep zijn bestuurders / stakeholders die invloed hebben op het voedselaanbod in hun omgeving.

Concept

Om de consumptie van groente en fruit te vergroten en bij te dragen aan een gezonder en duurzamer eetpatroon, willen we laten zien dat we groente en fruit op elk moment van de dag kunnen eten en overal. We gaan laten zien hoe dat kan. Op het werk, onderweg, thuis, op de sportclub en op school. We laten zien dat we Nederland – en elkaar - kleur kunnen geven met groente en fruit. Op die manier geven we iets goeds door aan elkaar in een tijd waarin we afstand van elkaar moeten houden. 

Partners en Sponsoren gezocht!

Om meer 'Kleur door te geven' en lokale evenementen gedurende dit jaar te organiseren zoeken we zoveel mogelijk sponsoren (€5.000) en partners (€10.000). Doen jullie mee? Jullie bijdrage wordt opgenomen in alle communicatie uitingen. Uiteraard biedt de campagne ook mogelijkheden om aan te sluiten op de communicatie-uitingen vanuit je eigen bedrijf.

Klik hier voor meer meer informatie over het concept.
Voor een nadere toelichting kun je contact opnemen met Karin Bemelmans.