GroentenFruit Huis

AGF Marketing Event 29 november: Hoe succesvol innoveren in het groente- en fruitschap?

Geplaatst op 27 oktober 2022

NIMA Foodchain & Agrimarketing organiseert op dinsdag 29 november het tweede AGF – event 'Succesvol innoveren in het groenten- en fruitschap' voor alle marketeers werkzaam in deze sector in samenwerking met GroentenFruit huis. Tijdens dit event, dat zal plaatsvinden op de HAS Green Academy in Den Bosch, geeft een aantal sprekers hun visie op welke wijze er nieuwe impulsen gegeven kunnen worden aan de marktsegmenten van groenten en fruit.

Met deze inzichten zal voor alle ketenpartijen inspiratie worden geboden op welke wijze  door innoveren waarde voor de consument toe te voegen.

Programma

Om 15.00 uur start het veelzijdige programma waarin experts niet alleen verdieping op het thema succesvolle innovaties in groenten en fruit geven, maar waarin voor de deelnemers bovendien volop ruimte is om met vakgenoten hierover in gesprek te gaan. 

De aftrap zal gegeven worden door IRI dat in vogelvlucht de marktontwikkelingen binnen groenten en fruit zal presenteren en een reflectie geeft op het belang van de rol van innovaties hierin. Hierna zullen drie sprekers afkomstig van toonaangevende producenten van aardappelen, groenten en fruit in een paneldiscussie met elkaar in discussie gaan op welke wijze te komen tot succesvol innovatie. Voor aardappelen is dit commercieel directeur Mariska Werring van Leo de Kock uit Purmerend en voor groenten Michel Wouda, commercieel directeur van Food Fellows.

Gluren bij de buren

Vanuit een andere marktsegment in de vers categorie zal hierna getoond worden hoe daar succesvol aan een merk gebouwd wordt en de rol die productontwikkeling daarin speelt. Het programma zal worden afgesloten met een bijdrage vanuit de HAS Green Academy en daarnaast zullen alumni en studenten van de opleiding Food Innovation laten zien hoe zij naar innovatie kijken. Dit doen zij door het concept te pitchen dat zij aan het ontwikkelen of vermarkten zijn. 

VAnwege de bijdrage van GroentenFruit Huis in de samenstelling van het programma en de voorbereiding van de bijeenkomst, kunnen GroentenFruit Huis leden deelnemen voor het NIMA-ledentarief van € 59,-.

Aanmelden

Om in aanmerking te komen voor het ledentarief kan je je aanmelden via events@nima.nl o.v.v. deelname tweede AGF Marketing Event en te vermelden dat je lid bent van GroentenFruit Huis. NIMA verzorgt dan de inschrijving en verstuurt de factuur voor deelname.

Mocht je tevens lid zijn van NIMA kan je ook direct aanmelden via de NIMA website.