GroentenFruit Huis

Nederland geeft weer mooi visitekaartje af op London Produce Show

Geplaatst op 8 juni 2018

Van 5-7 juni jl vierde de London Produce Show haar eerste Jubileum. Voor het derde jaar op rij was Nederland present, gecoördineerd door de Holland Fresh Group met standhouders Valstar, Scherpenhuizen en Cool Fresh. De laatste in combinatie met Dutch Food Technologie dat een innovatieve ananasschilmachine bij Britse retailers onder de aandacht bracht.

De productpresentatie met Nederlandse producten vormde evenals vorig jaar een mooi visitekaartje voor het Hollandse assortiment paddenstoelen, uien, hard- en zachtfruit en groenten uit zowel kas als vollegrond. De brochure ‘Let’s share our future with Dutch Produce’ voorzag geïnteresseerden van de benodigde aanvullende informatie over de producten en contactinformatie. De gezamenlijke telersverenigingen en de Comités Ui en Champignon tekenden voor de aanlevering van de producten.


Kids Award

De Nederlandse ambassade in Londen is er veel aan gelegen Nederland goed op de kaart te zetten bij de Britten en overige bezoekers. Zo verleende de ambassade haar medewerking aan de uitreiking van de Kids Marketing Award. Deze werd tijdens de ontbijtsessie, voorafgaand aan het Thought Leader Breakfast Panel, uitgereikt door Tim Heddema, Landbouwraad in Londen. ICA won de award met het Marketingconcept Monster garden. Een concept gericht op Halloween waarbij diverse groenten een monsterachtige naam en verpakking kregen. Hillfresh ontving een prijs in de categorie ‘Runner Up’ vanwege het mandarijnenkistje met afbeeldingen van Nickelodeon waarbij een puzzel overblijft als het kistje leeg is.

No waste 

De London Produce Show is evenals de New York Produce Show in december en de Amsterdam Produce Show een all inclusive concept met een openingsreceptie op de avond voorafgaand aan de beurs. Het breakfastpanel, seminars voorafgaand aan de beurs, diverse lezingen en Chef demonstraties tijdens de beursdag op donderdag. Christian Weij, ambassadeur van Dutch Cuisine, gaf op uitnodiging van de Nederlandse ambassade in Londen een kookdemonstratie. In het kader van ‘no waste’ maakte hij een zuurkool van bloemkoolbladeren en Haagse Bluf op basis van een honderd jaar oud recept met als verrassende twist de toevoeging van dennennaalden.

Tasten in het duister

Uiteraard werd en tijdens de beurs veel gesproken over de Brexit en de mogelijke gevolgen voor de handel, waarbij veel Engelsen ervan overtuigd waren dat import van producten zeker nodig zou blijven. Desondanks blijft het tasten in het duister naar de mogelijke gevolgen. Met de presentatie op de London Produce Show heeft Nederland in ieder geval weer een goed visitekaartje afgegeven.