GroentenFruit Huis

Iedere dag volop groente- en fruitinspiratie

Geplaatst op 19 mei 2020

Vandaag is een tweede campagnevideo gelanceerd in het kader van de campagne 'Zorgt u voor elkaar? Zorgen wij voor uw groenten en fruit'. Deze video toont de diversiteit en gebruiksmogelijkheden van groenten en fruit en laat de oorsprong van de producten en de inzet van de totale sector zien. Aansluitend op de video bieden we extra inspiratie om te koken met groenten en fruit met lekkere weekmenu's via foodbloggers en Veggipedia.nl. Het eerste weekmenu is vanaf vandaag te bekijken.

In opdracht van GroentenFruit Huis en het Nationaal Actieplan Groenten en Fruit (NAGF) hebben de foodbloggers Franceska Kookt (francescakookt.nl), Gezonde Dutchies (gezondedutchies.nl), Simone's Kitchen (simoneskitchen.nl) en Brenda Kookt (brendakookt.nl) recepten ontwikkeld waarmee gevarieerde en gezonde weekmenu's worden samengesteld. Hun lekkere en groenterijke recepten worden gedeeld via hun eigen social media accounts en Veggipedia. Een boodschappenlijst gekoppeld aan de weekmenu's biedt de consument maximaal gemak. 

Nieuw: gevarieerd weekmenu

Samen goed voor elkaar en jezelf zorgen, gezond eten met volop verse groenten en fruit, iedere dag opnieuw, hoort daarbij. Door de veranderende leefomstandigheden, zoals thuiswerken, gesloten restaurants en bedrijfskantines, etc. is de hele dag zorgen voor eten voor veel consumenten een uitdaging. Met menusuggesties en een handig boodschappenlijstje bieden wij consumenten vier weken lang inspiratie om juist nu volop voor groenten en fruit te kiezen. De recepten volgen de richtlijnen van de 'Schijf van Vijf'. Ze houden rekening met het aanbod van dit seizoen en met het voorkomen van voedselverspilling. Zo worden bepaalde soorten groenten in meerdere gerechten gebruikt om daarmee restjes te voorkomen. Lekker en gemak staan centraal bij de weekmenu's.

Campagne

Op zaterdag 28 maart is de eerste campagnevideo 'Zorgt u voor elkaar? Zorgen wij voor uw groenten en fruit' gelanceerd. Deze was vooral bedoeld om de consument gerust te stellen dat de sector blijft zorgen voor voldoende groenten en fruit en om de harde werkers een hart onder de riem te steken. Deze video had via sociale media een bereik van bijna 3,5 miljoen weergaven. Daarnaast heeft de STER de video uitgezonden tijdens bijna honderd reclameblokken. De campagne krijgt nu een vervolg met nadruk op inspiratie voor de consument.