GroentenFruit Huis

AGF Marketing Event: Wat zijn de trends en de veranderingen door corona bij de AGF consument?

Geplaatst op 14 april 2022

Wilco van den Berg (GroentenFruit Huis) spreker tijdens eerste editie AGF Marketing Event op 10 mei. 

Marketing- en communicatiemedewerkers opgelet! NIMA, de beroepsvereniging voor professionals in marketing, communicatie en sales, organiseert op dinsdag 10 mei a.s. het allereerste AGF Marketing Event op de Floriade, Almere. Consumententrends, online bestellen, verspakketten, maaltijdboxen, biologisch en merken zijn ingrediënten tijdens dit leerzame en inspirerende event. Wilco van den Berg (GroentenFruit Huis) is één van de sprekers tijdens het event.

Trends en hardlopers 

Wilco van den Berg, marktexpert bij GroentenFruit Huis, staat in zijn presentatie stil bij het veranderende koop- en eetgedrag van de Nederlander. Wilco: "We kopen steeds meer groenten en fruit online en gaan in de keuken volop aan de slag met verspakketten en maaltijdboxen. Wie zijn de kopers en wat is favoriet?" Verder laat Wilco zien wat de hardlopers zijn als het gaat om de aankoop van groenten en fruit. Wat zijn de laatste ontwikkelingen nu de coronamaatregelen zijn versoepeld en in hoeverre is de consumptie buitenshuis zich aan het herstellen? Ook zal Wilco kort ingaan op de ontwikkelingen in de ons omringende landen zijn.

Thema AGF Marketing Event 

Het thema van de presentatie van Wilco sluit mooi aan bij het thema van het AGF Marketing Event: het on- en offline groenten en fruitschap 2025. Het aardappelen-, groente- en fruitschap zal de komende jaren hard veranderen. In Nederland koopt de consument circa 8 procent online. Ook in andere landen zie je het online bestellen toenemen en het logistieke proces en het assortiment hard veranderen. Dat is dan ook de reden waarom het eerste AGF Marketing Event ingaat op innovatie en toekomst.

Lees meer informatie over het programma.

Zien we u op 10 mei? 

Wilt u inspiratie opdoen en netwerken met collega's uit de sector? Kom dan naar het AGF Marketing Event (15.00 - 19.00 uur). De financiële bijdrage is € 79,- (excl. btw) voor NIMA leden en € 99,- (excl. btw) voor niet-leden. Kijk voor meer informatie & aanmelden op de website van NIMA.